Хоробрівська ЗШ І - ІІІ ст

Проведення   Ток шоу
«Продаж  землі :  за  і проти»
Ведучий. Отже, сьогодні ми з вами зібралися, щоб обговорити дуже суттєву для  нас  пробле­му. Чи можна продавати землю? Чи можна її продавати іноземцям? Присутні гості — це два відомі широкопрофільні спеціалісти   використання земельних ресурсів . Отже, для по­чатку надамо слово їм.
Гість проти продажу. Залежно від природних фак­торів. Рівнинний рельєф, достатня кількість вологи й тепла, грунти з високою та середньою природ­ною родючістю сприяють вирощу­ванню різноманітних сільськогос­подарських культур.
 Від прода­жу землі область отримає певний прибуток. Але втрати від цього на­багато більші за прибутки.
Гість за продаж.    В аграрному плані  Україна – унікальна держава Європи. Тут досить висока частка С/Г призначення  - 71 % . То чому в Україні існує проблема дефіциту земельних ресурсів ? Основна причина полягає в тому , що земельні ресурси в нашій країні  використовуються вкрай нераціонально.
Ведучий. Але ж не так давно в результаті земельної реформи значна  кількість земельних володінь перейшла у приватну власність селянам. Чи не здається вам, що через  декілька років, коли люди звикнуться з думкою, що це їх власна земля, то вони й працюватимуть  продуктивніше?
Гість проти продажу. Без сумніву. Наша нація — одна із найбільш працьовитих націй на планеті. І я переконаний, що збільшення розвитку сільського господар­ства — це лише справа часу. Селяни з перших днів після реформи поча­ли будувати своє майбутнє. Почали створювати спільні підприємства сучасного типу, які ставлять перед собою найвищі завдання.
Гість за продаж. Майже всі підприємства, що створені, є точною копією колгоспів . Єдине, що змінилося, — так це офіційна назва. На­віть людина, яка відповідає за керівництво новоствореної організації, залишилася та сама. Тому  я впевнений, що ніяких змін у  земельних ресурсів   і не відбудеться.
 Глядач проти продажу. Я володію  достовірною інформацією, що одне і приватне підприємство в селі   не просто забезпечує та підтримує свій розвиток, а ще й значно збільшило своє виробництво. Робітники отримують досить велику зар­платню, постійно отримують про­дукти харчування; будують підпри­ємства переробки сільськогоспо­дарської промисловості: пекарню,  борошномель­ний комбінати.  І на чолі цього всього стоїть українець – фермер.
Гість за продаж. Шановні! Ніхто не заперечує, що серед населення   є декілька чо­ловік, які вміють і хочуть працюва­ти.  Але ж таких одиниці.
Гість проти продажу. Ось тут недав­но було сказано, що на чолі вдало­го сільськогосподарського підпри­ємства стоїть українець. Я хочу звернути увагу на це.  Де гарантія, що купивши землю,  він  буде дбати про неї і про людей, які на ній проживають і працюють? Адже, отримавши прибуток, він може покинути землю, зробити її малородючою.
Глядач за продаж. Це все відмовки. Де ви бачили людину, яка прагне присвятити своє життя, свій бізнес роботі із землею, потім зможе ки­нути її напризволяще? Це може зробити лише держава, але не окре­мо взята людина.
Ведучий. Все ж таки мене цікавить, чим кожен з опонентів зможе пере­конати мене і присутніх глядачів у своїй правоті.
Гість за продаж
1.   Грошові інвестиції.
2.   Збільшення прибутку.
3.   Збільшення робочих місць та заробітної плати робітникам.
4.   Механізація виробництва.   
Гість проти продажу
1.   Земля має бути українською.
2.   Розуміння українського мента­літету.
3.  Людина любитиме землю, адже це її батьківщина.
Ведучий. Шановні гості! Зараз ті, хто змінив думку щодо проблемної ситуації, може перейти на інший бік, аргументувавши причини змі­ни переконань.
Глядач за продаж. Зважаючи на слабке матеріальне становище, я дійшов висновку, що раціонально використовувати земельні ресурси зможуть лише іно­земні інвестиції. Тому моя думка така: землю можна продавати  .
Глядач проти продажу. Жоден інозе­мець, який планує свій бізнес в Ук­раїні, не знає, що таке сільська міс­цевість. Він не розуміє тих проб­лем, негараздів, які характерні для села. Тому на чолі сільськогоспо­дарського підприємства, волода­рем землі може бути лише україн­ська людина.
Гість проти продажу. Судячи з усьо­го, наша розмова поступово пере­йшла до прибутку, до грошей. Ніх­то не сперечається, що іноземці, в цілому, володіють більшими гро­шовими ресурсами. Щоб якимось чином зрівняти цю ситуацію, пот­рібно прийняти ряд пільг  для українців . Насамперед:
1.   Зменшити податок на сільсько­господарську діяльність..
2. Не контролювати ціни на сіль­ськогосподарську   продукцію,  дозволивши   їм   формуватися  ринковими принципами.
3.    Допомогти державі повернути  молодь у село.
Якщо всі ці проблеми вирішаться, то земельні ресурси  будуть використовуватися більш раціонально.
Гість за продаж. А чому ж це саме  не можна зробити   продавши землю? Ад­же можна:
1. Продавши землю , змусити його всю виготовлену продукцію реалізовувати в ме­жах України.
2.  Якщо ж він продає за кордон, то повинен віддавати значну час­тину прибутку Україні .
 Ведучий. Зараз гостям надається можливість виступити з останнім словом.
Гість за продаж. Я дуже дякую своєму опонентові. Але його слова мене | не переконали. Я впевнений у тому,  що продаж землі  не  зіпсує загального ста­новища,  а,  навпаки,  покращить справи в  використанні земель.
Гість проти продажу. Українці — давня нація. Люди, які проживають на  Україні , здавна люблять й поважають землю. Працювати, володіти нею — це найбільше ба­гатство і право цих людей. Земля зараз належить селянам. Більшість з них розуміє, що одноразовий прибуток від продажу землі ніколи не замінить їм тих багатств, які можна отримати від обробітку цієї землі, вирощування на ній сіль­ськогосподарських культур. Для цього потрібно бажання. І воно є.  І це все станеться лише за допомогою місцевого населення.
Ведучий. Отже, сьогодні ми розгля­нули таку проблему, як продаж зем­лі. Проблем багато. По-перше, у державі створена критична маса землевласників і чітко сформовані три верстви: державна, кому­нальна та приватна. Немає жодної оселі, жодного суб'єкта діяльності, якого б не стосувалися земельні відносини. По-друге, ще й досі не прийнятий закон про ринок земель, про державний земельний ка­дастр, про розмежування земель державної та комунальної власності та інші — в цілому. Хочу звернути вашу увагу також на невиконання положень діючого законодавства щодо різкого скорочення державних асигнувань на охорону, поліпшення й раціональне використання зе­мельних ресурсів, зокрема тих, що стосуються фінансування заходів на охорону й відновлення родючості ґрунтів. Вислухавши думки гостей, проаналізувавши почуте,  кожен з вас вирішив, як він ставиться до цієї проблеми. У кожного  з вас є право на власну думку. 


Щепаняк Марія Богданівна
Географічний  КВК
Подорож   Львівщиною
Мета:
·         розвивати  в учнів пізнавальний  інтерес до географії рідного краю;   
·         виховувати почуття  відповідальності, бережливе ставлення  до природи;
·         викликати цікавість до вивчення географії  рідного краю.
               Звучить мелодія  пісні  про рідний  край.
1. Вступне  слово вчителя
                               Минуть роки, і слово, мов жаринку,
                                Лелеки в рідні  понесуть краї,
                                Осяють світлом змучену  Вкраїну…
                                Народе мій , не втратити  б  її.
Дорога серцю земля батьків , дідів і прадідів наших. Оспівані в піснях безмежні степи, зелені ліси і долини, високі блакитні небеса. Хіба є  на світі щось краще, дорожче?
Обрамлені розкішними лісосмугами  лани, неозорі поля золотавої пшениці, цукрових буряків, кукурудзи , багаторічних трав. Неквапливі, тихоплинні річки та ставки,які закучерявилися рясними вербами, що в надвечір'ї хвилюють рибалок сплесками риби. Чепурні села у вишневих і яблуневих садках. Пахуче солодке повітря під західним небом.
Такий вигляд має лісостеп західної території України в долині річок Західний Буг, Дністер, Стрий і інші. Це благодатна львівська земля,яку природа щедро наділила красою, родючою землею і підземними скарбами.
Отже, запрошую вас у мандрівку куточками Львівщини – своєрідного і неповторного краю нашої  Вітчизни.
Друзі , сьогодні на товариському полі бою зустрічаються команди 8-9 класів 
 Шановні вболівальники! Чи готові ви до витримки і відносного спокою?
Сьогодні нашу зустріч оцінюватимуть учителі й найкращі знавці географії  зі старшокласників.
Усі учасники гри повинні знати правила :
   1.  За порушення дисципліни – підказку, викрики – журі має право зняти з команди від 2 до 5 балів.
   2. Команда має свою емблему, назву.
   3. За стіл сідають шість членів команди, кому починати гру , визначає жереб.
   4. Цінність  запитань у балах  оголошує ведучий.
ІІ .  Привітання  команд
ІІІ.  Розминка
 8клас
     1.  В якому  напрямку від Києва розташована Львівська область?
     2.   Кліматичний пояс , в якому розміщена територія області?
     3.  Яка площа області?
     4.  Найдовша річка області?
     5.  Основні типи грунтів області?
     6.  Природна зона , в якій ми живемо?
     7.  Погода , яку приносить циклон?
     8.  Корисні копалини області?
     9.  В якому році заснована Львівська область?
    10. Найбільша абсолютна висота області?  
 9 клас 
      1.  В якій частині України розташована область ?
     2.  Зі скількома областями межує Львівська область?
     3.  Яка кількість районів у Львівській області?
     4.  Яка площа С/Г угідь області?
     5.  Які види транспорту розвинуті в області?
     6.  Чисельність населення обласного центру?
     7.  Скільки міст обласного підпорядкування?
     8.  Яка чисельність населення області?
     9.  Українці , що проживають за кордоном?
    10. Найбільші промислові підприємства області?
ІV.  Конкурс картографів 
       Недаремно говорять , що без карти немає географії.
  1.  Хто швидше з розірваних частин складе карту Львівської області?
  2.  На контурних картах ,що вам запропоновані, написати назви географічних об'єктів.
  3.  У вас є фрагменти карт з номерами  об'єктів. Ваше завдання: вказати назву об'єкта.
V.  Конкурс уболівальників    « Інтелект + реакція»
  Від загальної кількості місяців у році  відніміть суму весняних і осінніх  місяців.
 До кількості  ніг африканського слона додайте кількість голосних букв у назві найбільшого континенту світу.
 Кількість океанів помножте на число материків на Землі.
VІ . Конкурс капітанів
  Капітан команди 8 класу ставить три запитання капітану  9 класу, і навпаки. За кожну правильну відповідь -2 бали.
VІІ. Конкурс геоморфологів                                                                                                           
 За одну хвилину записати якнайбільше назв форм рельєфу, розміщених на території Львівщини.
VІІІ.  «Географічна показуха»                                                                             
 Учні отримують картку  , на якій написані географічні поняття. Потрібно показати своїй команді ці поняття  жестами .
 ІХ. Домашнє завдання
Підготувати  літературно-музичну композицію
 « Подорож Львівщиною»
 Х. Підбиття  підсумків

Команда переможець нагороджується  призами.

Немає коментарів:

Дописати коментар